Giriş yap
En son konular
Kimler hatta?
Toplam 67 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 67 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 288 kişi Ptsi Ekim 14, 2024 5:18 pm tarihinde online oldu.
REKLAM ALANI
Kasım 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Istatistikler
Toplam 11 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: Baharx
Kullanıcılarımız toplam 1431 mesaj attılar bunda 1311 konu
RESİMDE IŞIK VE GÖLGE
RESİMDE IŞIK VE GÖLGE
Model, çizgi ile tesbit edildikten sonra işlenişi ışık-gölge ile sağlanır. Böylece modelin hacim ve derinliği daha belirgin hale gelir. Işık kaynakları güneş, ay, yapay aydınlatma vasıtalarıdır. Işık kaynağı, eşyanın her tarafını aynı derecede aydınlatmaz. Yüzü ışığa karşı ve yakın olan yerler de karanlıktır. Işık ve gölge arasında kalan kısımlar eşyanın esas rengini verir. Işığın aydınlatma derecesine genel olarak "ton" denir.
Bir kaynaktan aydınlatılan varlıkların ışık ve gölge durumunu incelediğimizde başlıca dört değer görürüz.
1. Işıklı kısım (açık ton) Işığın eşya üzerine doğrudan doğruya geldiği en aydınlık kısımdır. Bu kısım fazla ışık aldığı için ve yansımaların da etkisinde kaldığından eşyanın öz rengini vermez.
2. Öz-ton Işığın eğik olarak geldiği, yansımaların ve parlamaların olmadığı kısımdır. Burada eşyanın asıl rengi bellidir. Yuvarlak cisimlerde ışıklı kısımla öz gölge arasında bir geçiş yaptığı için bu bölgeye pasaj da denir.
3. Öz-gölge (koyu ton) Eşyanın ışık almayan, bu nedenle de en koyu olan kısmıdır.
4. Düşen gölge Eşyanın fona ya da zemine düşen gölgesidir. Genellikle o eşyanın biçimini yansıtır. Refle Eşya üzerindeki ışığın yansıması ile başka yüzeyler üzerinde meydana gelen aydınlatmaya denir. Yeşil kumaştan yapılmış bir fon üzerinde duran limona gelen ışığın yansıması, yeşil fonda sarımtırak bir akis bırakır.
* Resimde Açıklık ve Koyuluk
Işık, varlıkların her tarafını aynı ölçüde aydınlatmadığı için açık koyu farkları meydana gelir. Aynı renkte olan bir eşyaya baktığımızda ışığın geldiği yönde olan kısımların açık ve parlak olduğunu; gölgede kalan kısımların ise koyu ve sönük olduğunu görürüz. Açık-koyu ile ışık-gölge terimlerini birbirine karıştırmamak gerekir. Açık-koyu, bir rengin ışıktan gölgeye geçerken aldığı ton dereceleridir (valör). Yani herhangi bir rengin ışıkta ne derece açık tonda ya da gölgede de ne kadar koyu gözükeceği durumudur. Halbuki ışık-gölge, renkli resimde' soğuk ve sıcak renklerin kullanılışı ile sıkı sıkıya ilgilidir, Işıklar sarı ve turuncu, gölgelerse koyu mavi ve mor renklerle anlatılır. Bir rengi ışıklı göstermek için beyazla açmak yerine sarı ya da turuncu renkler karıştırarak kullanılmalıdır. Gölgede göstermek için de mavi veya mor renkler karıştırılmalıdır.
* Fon
Resimde fon, modeli daha belirli ve güzel göstermek bakımından çok önemlidir. Fon, modelin doğal görünüşü içinde olabileceği gibi, özel şekilde hazırlanan kumaş ya da benzeri malzemelerden de olabilir. Daha güzel ve ilgi çekici olması için konunun fonla uyum sağlaması gerekir. Bu uyum, çoğu zaman renk ve biçimlerdeki kontrastlıkla (zıtlıkla) sağlanır. Konuda sıcak renkler hakimse, fondaki soğuk renkler konuya kuvvet kazandırır. Konuda yuvarlak biçimler varsa, fonda dikey ve yataylar kullanmak, konunun anlamını zenginleştirir. Hareketli konuların arkasındaki durgun bir fon, göze dinlenme fırsatını verir ve resmi daha güzel gösterir.
* Üslup (Stil)
Nasıl ki her insanın vücut yapısı ve yüz görünüşü birbirine benzemezse, resim yapanların da kendine özgü duyuş ve çalışma şekilleri vardır. Üslup, ressamın çalışmalarında konuyu kendine göre anlatışıdır. Bu anlatışta resim yapanın resim bilgisi, genel kültürü, ruhsal yapısı, içinde yaşadığı toplum gibi etkenler önemli bir rol oynar. Öğrencilerin okulda yaptığı resim çalışmalarını yan yana koyduğumuzda, konu aynı olmasına rağmen resimlerin çalışma tarzını çok değişik görürüz. Öğrencileri resim yapma tarzını öğrenen bir resim öğretmeni, ismi yazılı olmasa da hangi resmin, hangi öğrenciye ait olduğunu kolayca anlar. işte bu sezgi, resmi yapanın özelliğinin belli oluşundandır.
Resim sanatında üslup, ressamın kendi çalışma tarzı ile ilgili olursa kişisel üslup; eğer bir devrin resim sanatını anlatırsa buna da kolektif üslup denir.
Bir kaynaktan aydınlatılan varlıkların ışık ve gölge durumunu incelediğimizde başlıca dört değer görürüz.
1. Işıklı kısım (açık ton) Işığın eşya üzerine doğrudan doğruya geldiği en aydınlık kısımdır. Bu kısım fazla ışık aldığı için ve yansımaların da etkisinde kaldığından eşyanın öz rengini vermez.
2. Öz-ton Işığın eğik olarak geldiği, yansımaların ve parlamaların olmadığı kısımdır. Burada eşyanın asıl rengi bellidir. Yuvarlak cisimlerde ışıklı kısımla öz gölge arasında bir geçiş yaptığı için bu bölgeye pasaj da denir.
3. Öz-gölge (koyu ton) Eşyanın ışık almayan, bu nedenle de en koyu olan kısmıdır.
4. Düşen gölge Eşyanın fona ya da zemine düşen gölgesidir. Genellikle o eşyanın biçimini yansıtır. Refle Eşya üzerindeki ışığın yansıması ile başka yüzeyler üzerinde meydana gelen aydınlatmaya denir. Yeşil kumaştan yapılmış bir fon üzerinde duran limona gelen ışığın yansıması, yeşil fonda sarımtırak bir akis bırakır.
* Resimde Açıklık ve Koyuluk
Işık, varlıkların her tarafını aynı ölçüde aydınlatmadığı için açık koyu farkları meydana gelir. Aynı renkte olan bir eşyaya baktığımızda ışığın geldiği yönde olan kısımların açık ve parlak olduğunu; gölgede kalan kısımların ise koyu ve sönük olduğunu görürüz. Açık-koyu ile ışık-gölge terimlerini birbirine karıştırmamak gerekir. Açık-koyu, bir rengin ışıktan gölgeye geçerken aldığı ton dereceleridir (valör). Yani herhangi bir rengin ışıkta ne derece açık tonda ya da gölgede de ne kadar koyu gözükeceği durumudur. Halbuki ışık-gölge, renkli resimde' soğuk ve sıcak renklerin kullanılışı ile sıkı sıkıya ilgilidir, Işıklar sarı ve turuncu, gölgelerse koyu mavi ve mor renklerle anlatılır. Bir rengi ışıklı göstermek için beyazla açmak yerine sarı ya da turuncu renkler karıştırarak kullanılmalıdır. Gölgede göstermek için de mavi veya mor renkler karıştırılmalıdır.
* Fon
Resimde fon, modeli daha belirli ve güzel göstermek bakımından çok önemlidir. Fon, modelin doğal görünüşü içinde olabileceği gibi, özel şekilde hazırlanan kumaş ya da benzeri malzemelerden de olabilir. Daha güzel ve ilgi çekici olması için konunun fonla uyum sağlaması gerekir. Bu uyum, çoğu zaman renk ve biçimlerdeki kontrastlıkla (zıtlıkla) sağlanır. Konuda sıcak renkler hakimse, fondaki soğuk renkler konuya kuvvet kazandırır. Konuda yuvarlak biçimler varsa, fonda dikey ve yataylar kullanmak, konunun anlamını zenginleştirir. Hareketli konuların arkasındaki durgun bir fon, göze dinlenme fırsatını verir ve resmi daha güzel gösterir.
* Üslup (Stil)
Nasıl ki her insanın vücut yapısı ve yüz görünüşü birbirine benzemezse, resim yapanların da kendine özgü duyuş ve çalışma şekilleri vardır. Üslup, ressamın çalışmalarında konuyu kendine göre anlatışıdır. Bu anlatışta resim yapanın resim bilgisi, genel kültürü, ruhsal yapısı, içinde yaşadığı toplum gibi etkenler önemli bir rol oynar. Öğrencilerin okulda yaptığı resim çalışmalarını yan yana koyduğumuzda, konu aynı olmasına rağmen resimlerin çalışma tarzını çok değişik görürüz. Öğrencileri resim yapma tarzını öğrenen bir resim öğretmeni, ismi yazılı olmasa da hangi resmin, hangi öğrenciye ait olduğunu kolayca anlar. işte bu sezgi, resmi yapanın özelliğinin belli oluşundandır.
Resim sanatında üslup, ressamın kendi çalışma tarzı ile ilgili olursa kişisel üslup; eğer bir devrin resim sanatını anlatırsa buna da kolektif üslup denir.
Oguzhan_16- FORUM ASİSTANI
-
Mesaj Sayısı : 265
Yaş : 31
ŞEHİR : BURSA
HOBİLER : hobisizim
Kayıt tarihi : 27/04/09
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:39 am tarafından GNCTRK
» Başlat > Çalıştır' da çalıştırabileceğiniz programların listesi
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:37 am tarafından GNCTRK
» CEP TELEFONU VE GİZLİ KODLAR
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:36 am tarafından GNCTRK
» CEP TELEFONLARINDA ATERİ OYUNLARI OYNAMAK !
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:35 am tarafından GNCTRK
» AKRABALARINIZI BULUN
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:34 am tarafından GNCTRK
» TCP İP KOMUTLARI
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:32 am tarafından GNCTRK
» IE HATA VERİNCE TÜM PENCERELER KAPANMASIN
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:30 am tarafından GNCTRK
» RESİMLERE YAZI YAZIN
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:28 am tarafından GNCTRK
» CDRW'LAR HAKKINDA GENEL BİLGİLER
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:27 am tarafından GNCTRK
» BELLEKTE SAKLANAN DLL'LERİN SİLİNMESİ
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:25 am tarafından GNCTRK
» KISAYOLLARDAKİ OK'LARI KALDIRMAK
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:24 am tarafından GNCTRK
» GÜVENLİK KAMERALARI İLE ÜLKELERİ GEZİN
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:23 am tarafından GNCTRK
» ONLINE FOOTBALL MANAGER 2009
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:22 am tarafından GNCTRK
» KLAYVEDE OLMAYAN KARAKTERLER
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:20 am tarafından GNCTRK
» Borland C/C++ 5.5 Derleyicisi Kurulumu
Çarş. Mayıs 20, 2009 11:05 am tarafından GNCTRK
» Varlık Felsefesi
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:33 am tarafından GNCTRK
» SİYASET FELSEFESİ
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:32 am tarafından GNCTRK
» AHLAK FELSEFESİNİN TEMEL KAVRAMLARI
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:30 am tarafından GNCTRK
» Entüisyonizm / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:29 am tarafından GNCTRK
» Fatalizm / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:28 am tarafından GNCTRK
» Feminizm / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:27 am tarafından GNCTRK
» İdealizm / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:26 am tarafından GNCTRK
» Postmodernizm / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:25 am tarafından GNCTRK
» Pozitivizm / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:23 am tarafından GNCTRK
» Pragmatizm (Uygulayıcılık) / Felsefi Görüşler
Çarş. Mayıs 20, 2009 10:22 am tarafından GNCTRK